eBankNet
Logo
Przed zalogowaniem
  • Sprawdź czy używasz szyfrowanego połączenia
    1. Czy adres rozpoczyna się od "https://" ?
    2. Czy w oknie przeglądarki widoczna jest ikona kłódki oznaczająca połączenie szyfrowane?
  • Zweryfikuj certyfikat strony (np. klikając na kłódce)
    1. Czy certyfikat został wystawiony dla właściwej domeny (adresu)
    2. Czy certyfikat jest ważny?
  • Film na temat bezpieczeństwa kliknij tutaj
Bezpieczeństwo
  • Chroń swoje hasła!
  • Regularnie zmieniaj hasło, Bank zaleca zmianę hasła nie rzadziej niż co trzy miesiące;
  • Nie udostępniaj nikomu haseł jednorazowych;
  • Nie odpowiadaj na e-maile zachęcające do ujawnienia danych i haseł;
  • Podawaj hasła wyłącznie aby autoryzować transakcję;
  • Nie podawaj haseł na stronie bez certyfikatu;
  • Zanim podasz hasło - sprawdź certyfikat strony;
  • Zawsze aktualizuj oprogramowanie antywirusowe i systemowe
  • Więcej na temat bezpieczeństwa kliknij tutaj

Komunikaty

Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników naszego Banku!

Zidentyfikowaliśmy próby podszywania się przez oszustów pod pracowników naszego Banku. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer Infolinii naszego Banku.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Pamiętaj:

  • Pracownicy Banku ani pracownicy Infolinii Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
  • Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
  • Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
  • Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Infolinią Banku lub Twoim opiekunem w Oddziale. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
  • Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem

Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki

  "UWAGA na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności"

"Szanowni Państwo,
ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet. Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to jak najszybciej do swojego banku, a następnie zespołowi reagowania na incydenty CERT.PL (pod adresem https://incydent.cert.pl/) oraz najbliższej jednostce Policji. Wskazane powyżej instytucje przekażą Ci informacje na temat kolejnych kroków/działań. Masz też prawo złożyć reklamację do swojego banku.
Zapoznaj się z komunikatem Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego oraz FinCERT.pl - Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP

Przestępcy podszywają się pod serwisy oferujące szybkie przelewy (np. Dotpay, PayU, czy Przelewy24). Podstawione strony przestępców wyłudzają loginy i hasła do bankowości internetowej oraz kody autoryzacyjne zatwierdzające przelewy. Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności. Problem jest poważny - tylko w marcu odnotowano ponad 100 różnych stron udających pośredników płatności, używanych przez przestępców. Nieświadomi konsumenci ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.

Przestępcy używają różnych sposobów, by ściągnąć ofiary na fałszywe strony. Użytkownicy mogą być do nich kierowani przez linki w SMSach, komunikatorach internetowych lub poprzez fałszywe sklepy internetowe. Aby nie zostać ofiarą przestępców należy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów: - Uważaj na wszystkie wiadomości o konieczności zapłaty lub dopłaty drobnych kwot (np. 0,76 PLN) zawierające link do strony udającej pośrednika płatności. Przed wykonaniem przelewu skontaktuj się z firmą, która figuruje jako nadawca wiadomości (np. operator telekomunikacyjny, sklep czy serwis internetowy). - Jeśli strona prosi o login i hasło do bankowości internetowej, sprawdź w pasku przeglądarki, czy jej adres internetowy zgadza się z adresem strony Twojego banku. Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym swój bank. - Zawsze czytaj uważnie treść każdego SMSa z kodem autoryzacyjnym od swojego banku. Jeśli twój bank to umożliwia zamień SMSy na autoryzację za pośrednictwem aplikacji mobilnej."



  Komunikat - Wakacje Kredytowe

Instrukcja dla użytkowników bankowości elektronicznej eBankNet


Ze strony internetowej Banku Wakacje Kredytowe należy pobrać wniosek, wypełnić i zapisać na swoim komputerze.

W systemie bankowości elektronicznej:

- W zakładce "Kontakt" należy wybrać temat z menu po lewej stroni opcje "Nowa wiadomość",
- Wybrać Kategorię wiadomości: "Wniosek o zawieszenie spłat - Wakacje kredytowe"
- Poprzez użycie przycisku "Dodaj załącznik" należy załączyć wypełniony i zapisany wcześniej na swoim komputerze wniosek o wakacje kredytowe.
- Następnie należy kliknąć przycisk "Wyślij" oraz za-autoryzować wysyłanie (poprzez kod SMS lub w aplikacji WBS)
- Po otrzymaniu przez Bank wniosku w zakładce Kontakt pojawi się informacja o przyjęciu wniosku.
  Komunikat - zmiana urządzenia mobilnego

Informujemy, że w przypadku zmiany urządzenia mobilnego, na którym zainstalowana jest aplikacja WBS Chełm służąca do uwierzytelniania i autoryzacji operacji, należy wykonać następujące czynności:

1. Usunąć dotychczasowe urządzenie w bankowości elektronicznej eBankNet (Mój profil -> Aplikacja mobilna -> Usunąć urządzenie z listy urządzeń) - czynność ta przywróci autoryzację SMS-em.
2. Zainstalować na nowym urządzeniu mobilnym aplikację WBS Chełm.
3. W bankowości elektronicznej sparować nowe urządzenie zgodnie z instrukcją: https://www.youtube.com/embed/WJZq6dU35VI
  KOMUNIKAT - Aplikacja Mobilna


Aplikacja Mobilna - połączenie z eBanknet
Informujemy, że Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie udostępnił nowy sposób autoryzacji transakcji. w bankowości elektronicznej eBanknet.
Nowo wprowadzoną formą autoryzacji oprócz SMS-ów może być aplikacja mobilna "WBS Chełm".

Poniżej zamieszczony link do filmu instruktażowego.

   film instruktażowy -parowanie aplikacji.


Aplikacja "WBS Chełm" umożliwia bezpłatną autoryzację logowania do bankowości elektronicznej oraz bezpłatną autoryzację transakcji. Drugim sposobem autoryzacji pozostają SMS-y. Jednak od 2 grudnia 2019 roku każdy SMS wysłany do użytkownika bankowości elektronicznej eBankNet będzie płatny. Opłata w wysokości 0,30 zł będzie pobierana zbiorczo na koniec miesiąca. Zachęcamy Państwa do zainstalowania bezpłatnej, prostej w obsłudze aplikacji na swoim telefonie komórkowym i korzystania z tego sposobu autoryzacji.